:: جعفر بن موسی الکاظم علیه السلام ::

پایگاه اطلاع رسانی اهل تشیع

:: جعفر بن موسی الکاظم علیه السلام ::

پایگاه اطلاع رسانی اهل تشیع

:: جعفر بن موسی الکاظم علیه السلام ::
بایگانی
آخرین نظرات

نقش اماکن مذهبی و بقاع متبرکه به عنوان یکی از مراکز مهم جامعه در ترویج و گسترش حجاب و عفاف افزود: اماکن مذهبی یکی از مرکز مناجات ونیاش مردم است.

سالانه بالغ بر صد میلیون نفر زائر از زیارتگاه های ما بازدید می کنند که این نشان دهنده عشق وارادت به اهل بیت وفرزندان آنها می باشد و این بهترین راه برای ترویج عفاف وحجاب است.

نقش خانواده را مهم‌ترین رکن در نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و اظهار کرد: خانواده‌ها با بهره‌گیری از مفاهیم دینی و تربیتی، می‌توانند در ترویج این فرهنگ نقش‌آفرین باشند.

تبیین و تشریح فلسفه پوشش، حجاب و عفاف و درک آثار و فواید آن از دوران کودکی می تواند بسیار موثر باشد، بدحجابی و ترویج این فرهنگ آسیب ها و پیامدهای بسیاری در بخش های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و عقیدتی و روانی برای آدمی و حتی جامعه به همراه دارد.
آگاه سازی در مورد اهمیت حجاب به فرزندان از دوران کودکی می تواند زمینه بسیاری از این آسیب ها را خنثی سازد.

نقش حفظ و پوشیده بودن زن در جامعه وتقویت بنیان خانواده ا با کمک سخنرانی ها، برگزاری کلاس های فرهنگی ، برپایی نمایشگاههای مذهبی ، جلسات مشاوره وهمچنین استفاده از نظرات کارشناسان در خصوص بدحجابی و انتقال موضوعات به نسل جوان می توان ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه گسترش داد.
بقاع متبرکه نقش تاثیرگذاری در ترویج وگسترش عفاف وحجاب دارد خاطر نشان کرد: امامزادگان می توانند یک ارتباط فرهنگی با مدارس دخترانه وپسرانه برقرار کند تا بحث هایی در مورد حجاب وعفاف در پوشش آنها داشته باشند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۲۵
مصلح

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی